maandag 19 augustus 2013

De onderzoeker versus de huisvrouw

Zo af en toe staat de huisvrouw in mij op. Dat gebeurt niet vaak, maar als het dan gebeurt, geef ik er maar aan toe. Dan wordt het huishouden tenminste weer eens aangepakt. Doorgaans komen dit soort oprispingen in andere ruimtes van mijn huis, maar afgelopen week kreeg ik de huisvrouwelijke kriebels in mijn studeerkamer. Het resultaat, jawel, ramen waar je weer doorheen kunt kijken (dankzij echtgenoot ook aan de buitenkant) en een bureau dat compleet schoon is (inclusief de twee beeldschermen).


Tot zover alles in orde, maar al zeer snel staat de onderzoeker weer in mij te trappelen om aan de slag te gaan. En waar heeft die huisvrouw alles gelaten wat nog schijnbaar ongesorteerd, maar natuurlijk totaal overzichtelijk voor de onderzoeker in mij, op mijn bureau lag? Juist, dat ligt nu allemaal op de stapeltafel naast mijn bureau! In nog grotere en nu daadwerkelijk ongesorteerde stapels als tevoren. Het zal wel weer even duren voordat de onderzoeker tevreden is met de herverdeling, maar voorlopig staat de onderzoeker niet meer toe dat de huisvrouw in dit gedeelte van het huis haar gang gaat. Dat kan ik jullie wel vertellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten